kanonismos sxoleiou 

 

 

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

 

ΤΟΥ 1ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ

 

        A.Π.   Νο 4/11-09-2017

Α) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ  

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς καλωσορίζουμε τους μαθητές και τους γονείς τους στο σχολείο μας. Ευχόμαστε σε όλους υγεία και δημιουργικό ενδιαφέρον στις καθημερινές σχολικές δραστηριότητες.

Το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών αλλά και η υιοθέτηση σημαντικών αξιών (συνεργασία, αλληλεγγύη, αμοιβαίος σεβασμός, αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», ενσυναίσθηση, περιβαλλοντική συνείδηση κλπ.)

   Το κείμενο που ακολουθεί διαμορφώθηκε σε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, εγκρίθηκε με την υπ? αριθμ. Νο 4/11-09-2017 πρακτικό του Βιβλίου Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων και αποτελεί απόσπασμα του εσωτερικού κανονισμού της σχολικής μας μονάδας. Αναφέρονται σε αυτό οι παρακάτω κανόνες:

 

1. Φυσικοί κηδεμόνες του παιδιού είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Αν, για οποιοδήποτε λόγο, ο ένας από τους δύο γονείς ή και οι δύο γονείς δεν έχουν την κηδεμονία του παιδιού, πρέπει να ενημερωθεί το σχολείο με έγγραφη δήλωση. Σε περίπτωση διάστασης ή διαζυγίου το σχολείο επίσης πρέπει να ενημερωθεί για το ποιος από τους δύο γονείς έχει την επιμέλεια, αν κάποιος γονέας δε διατηρεί τη γονική μέριμνα, αν έχουν τεθεί όροι για την επικοινωνία του με το παιδί κτλ.

2. Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν τον μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τους εκπαιδευτικούς της τάξης και τον διευθυντή, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα υγείας του καθώς και για όσα σχετίζονται με τον μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του και την επίδοσή του στο σχολείο.

3. Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας- κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

4. Για τη συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Αυτή η συνεργασία θα πρέπει να γίνεται υπεύθυνα και προσεκτικά.

5. Ο γονέας- κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον μαθητή και οφείλει να προσέρχεται στο σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Μια φορά τον μήνα για να πληροφορείται για την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών.
  • Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία.
  • Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους προόδου - σπουδών.
  • Όσες φορές κληθεί εκτάκτως από τον εκπαιδευτικό ή τον διευθυντή.

Σε έκτακτη περίσταση οι γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν συνάντηση με τον εκπαιδευτικό ή τον διευθυντή.

6. Οι γονείς- κηδεμόνες διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αναρτώνται στην είσοδο του σχολείου και στην ιστοσελίδα αυτού) και ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.

7. Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί παιδί στον χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε τον δάσκαλο της τάξης ή τον διευθυντή και θα διευθετήσουν το θέμα.

8.Γενικότερα κανένας ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτίριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια τις ώρες που το σχολείο λειτουργεί.

9. Σε περίπτωση απουσίας μαθητή καλό είναι να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης απουσίας. Το τηλέφωνο (2299025234) και το mail (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.">mail@1dim-markop.att.sch.gr) του σχολείου είναι στη διάθεσή σας. Επίσης βεβαιωθείτε ότι οι δάσκαλοι έχουν τα σωστά τηλέφωνά σας καθώς και τα e-mailσας.

10. Το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου Διδασκόντων και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Το γενικότερο κλίμα στο σχολικό χώρο επηρεάζεται από την καλή συνεργασία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων, εφόσον καθένας περιορίζεται στις αρμοδιότητες του ρόλου του.  Για οποιοδήποτε θέμα μας απασχολεί, απευθυνόμαστε στον ανάλογο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας. Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη, απευθυνόμαστε στον διευθυντή του σχολείου και στη συνέχεια, όταν κρίνεται σκόπιμο, στους αντίστοιχους Συμβούλους ή τον Δ/ντή Εκπ/σης για παιδαγωγικά ή διοικητικά θέματα.

Β) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ

1. Η συμμετοχή των μαθητών πρέπει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική σε κάθε σχολική εκδήλωση (π.χ. επισκέψεις, γιορτές). Η ελλιπής φοίτησή τους υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδό τους.

2. Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά). Απαλλαγή μπορεί να πάρει μόνο από το μάθημα των Θρησκευτικών μετά από υπεύθυνη δήλωση του γονέα.

3. Σε περίπτωση ασθενείας και απουσίας τριών (3) ημερών και πάνω χρειάζεται ιατρική βεβαίωση. Σε απουσία μικρότερης διάρκειας καλό είναι να τη δικαιολογεί ο γονέας με σχετική υπεύθυνη δήλωση.

4. Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τον εκπαιδευτικό της τάξης ή τον διευθυντή  και να υπογράψει σχετική δήλωση.

5. Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και στις αθλητικές δραστηριότητες, είναι υποχρεωτική η προσκόμιση του Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.) για τους μαθητές των Α΄ και Δ΄ τάξεων. Σε περίπτωση απαλλαγής από το μάθημα χρειάζεται επίσης ιατρική βεβαίωση.

6. Άφιξη στο σχολείο, παραμονή και αποχώρηση από αυτό.

   Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 ως τις 8:15 από την είσοδο της αυλής  (σε περίπτωση βροχής από την είσοδο του κτιρίου) και παραμένουν εκεί με τις τσάντες τους. Για λόγους ασφαλείας και ομαλής λειτουργίας του προγράμματος η πόρτα της αυλής θα κλείνει στις 8:15 και θα ανοίγουν όλες οι είσοδοι του κτιρίου κατά την ώρα αποχώρησης των μαθητών στις 13:15Από την πόρτα της αίθουσας εκδηλώσεων θα αποχωρούν οι μαθητές της Α΄και Β΄τάξης, από την κεντρική είσοδο θα αποχωρούν οι μαθητές της Γ΄και Δ΄τάξης και από την πόρτα της αυλής θα αποχωρούν οι Ε΄και Στ΄τάξεις.Υπεύθυνοι για την ασφάλεια των μαθητών μέσα στον χώρο του σχολείου είναι οι εκπαιδευτικοί. Σας επισημαίνουμε την ανάγκη τήρησης της ώρας προσέλευσης και του σεβασμού της προσευχής. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα κατά τη διάρκεια του 1ου διαλείμματος (9:40-10:00).

   Οι ενήλικες που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί ,αφήνουν τα παιδιά τους στην είσοδο και αφού βεβαιωθούν ότι εκείνα εισήλθαν στο σχολείο, αποχωρούν. Την ώρα της αποχώρησης των μαθητών έρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους και περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου (οι γονείς των μαθητών της Α΄ τάξης παραλαμβάνουν τα παιδιά τους από την πόρτα της αίθουσας εκδηλώσεων). Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα. Αν θέλετε το παιδί σας να φεύγει μόνο του από το σχολείο, ενημερώστε τον εκπαιδευτικό της τάξης, καθώς και τη διεύθυνση, για να λάβει ειδική κάρτα αποχώρησης. Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στον χώρο του σχολείου χωρίς προγραμματισμένη συνάντηση με εκπαιδευτικό δεν επιτρέπεται.

7.Σε περίπτωση διδακτικής επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής διαμορφώνεται και δε λειτουργεί το ολοήμερο πρόγραμμα. Μπάλες, παιχνίδια ή άλλα υλικά εκτός των σχολικών ειδών για χρήση του ημερήσιου προγράμματος δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν οι μαθητές στο σχολείο. Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία, απαγορεύεται και δεν προβλέπονται εξαιρέσεις. Κάθε κινητό ή άλλο υλικό που εντοπίζεται θα παρακρατείται από τον διευθυντή και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή.

8. Διάλειμμα. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο με σειρές συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης, παίρνοντας μαζί τους ό,τι χρειάζεται (χρήματα, νερό, φαγητό), ψωνίζουν στο κυλικείο με σειρά και απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους για οποιοδήποτε  θέμα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Φροντίζουν να έχουν τελειώσει το φαγητό τους και τις άλλες ανάγκες τους την ώρα του διαλείμματος. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι  για μάθημα παρατάσσονται σε σειρές στο προαύλιο και περιμένουν τον εκάστοτε εκπαιδευτικό να έρθει να τους παραλάβει με τη συνοδεία του οποίου, ανεβαίνουν προσεχτικά στην αίθουσά τους και δεν αποχωρούν από αυτήν πριν το διάλειμμα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν στην αίθουσά τους με επίβλεψη εκπαιδευτικού και αποχωρούν από αυτήν (για το κυλικείο, για τουαλέτα) μετά από άδεια και όχι όλοι μαζί.

9. Συμπεριφορά μαθητών. Οι μαθητές πρέπει να διακρίνονται για την καλή, ευπρεπή και καθαρή τους εμφάνιση. Το ντύσιμο των μαθητών πρέπει να είναι κόσμιο, ανάλογο με την εποχή και τις καιρικές συνθήκες.

Η συμπεριφορά των μαθητών, η οποία είναι εικόνα του οικογενειακού και σχολικού του περιβάλλοντος,  πρέπει να είναι ευγενική και σε καμία περίπτωση βίαιη. Αν κάποιος δεχτεί σωματική ή λεκτική βία, πρέπει να το αναφέρει στον εφημερεύοντα δάσκαλο ή στον εκπαιδευτικό της τάξης ή στον διευθυντή αν συνεχίζεται. Η βίαιη συμπεριφορά θα έχει συνέπειες.

Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές οφείλουν να έχουν τα απαραίτητα για το πρόγραμμά τους σε καλή κατάσταση, να παρακολουθούν προσεχτικά, να συμμετέχουν ήσυχα. Κατανάλωση τροφίμων και ροφημάτων μέσα στην τάξη απαγορεύεται αυστηρά. Επίσης μελετούν στο σπίτι τους σε ικανοποιητικό βαθμό. Αξιολογούνται με βάση τη συμμετοχή τους, τις επιδόσεις τους, την επιμέλειά τους, τη συνεργασία με την ομάδα.

Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Δεν προκαλούμε οποιαδήποτε ζημιά σε αυτό και φροντίζουμε για την αποκατάσταση της φθοράς που προκλήθηκε εξαιτίας μας.

10. Δικαιώματα των μαθητών. Οι μαθητές δικαιούνται τον σεβασμό των εκπαιδευτικών και των συμμαθητών τους, να εκφράζουν τις απόψεις τους, να διατυπώνουν τις σκέψεις τους, να ζητούν διευκρινίσεις και βοήθεια, να παίρνουν μέρος σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου, να νιώθουν ασφαλείς, να ψυχαγωγούνται και να παίζουν την ώρα του διαλείμματος, να επαινούνται, να αμείβονται ηθικά, να δείχνουν το ενδιαφέρον τους για όποια αντικείμενα θέλουν.

Γ) ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ


1. Οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο. Πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που συμβιβάζονται με τον ρόλο τους. Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία.
2. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες και τις προτάσεις των άλλων. Όταν έχουν άλλη άποψη, πρέπει να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα και διάλογο. Σε κάθε περίπτωση θεωρείται ισχυρή η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα. Αυτή η δημοκρατική αρχή πρέπει να αποτελεί κανόνα της συλλογικής λειτουργίας του σχολείου.
3. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα και εκείνοι που διδάσκουν στα τμήματα της ίδιας τάξης έχουν έναν χώρο κοινής ευθύνης. Είναι απαραίτητο να συζητούν μεταξύ τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη, να προβληματίζονται και να επιλέγουν κοινούς τρόπους για την αντιμετώπιση φαινομένων επιλήψιμης συμπεριφοράς μαθητών ή ορισμένων ειδικών περιπτώσεων που απαιτούν ιδιαίτερη φροντίδα, ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς εκ μέρους τους. Η οριζόντια συνεργασία όλων είναι χρήσιμη και επιβεβλημένη.
4. Οι εκπαιδευτικοί του ίδιου κλάδου πρέπει να επιδιώκουν την κατακόρυφη συνεργασία και να εξετάζουν τα προβλήματα που εμφανίζονται στη διδασκαλία ενός κλάδου μέσα στο σχολείο. Κάθε μάθημα έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες που απαιτούν επιμέρους αντιμετώπιση. Η ομάδα των εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου πρέπει να αναλάβει την ευθύνη της αντιμετώπισης των προβλημάτων του κλάδου και να συνεργαστεί με τον Σύλλογο Διδασκόντων γι' αυτό.
5. Οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα των εκπαιδευτικών πρέπει να λαμβάνονται υπόψη και να αξιοποιούνται για την καλύτερη οργάνωση της σχολικής ζωής.
6. Δεν είναι ορθό ούτε επιτρεπτό να διατυπώνεται, κυρίως προς τους μαθητές, και να υποστηρίζεται η αντίληψη ότι ο ρόλος κάποιων τομέων της επιστήμης ή μαθημάτων είναι σημαντικότερος για την παιδεία τους. Δε νοούνται αντιπαραθέσεις των εκπαιδευτικών για το θέμα αυτό. Το σχολείο παρέχει γενική παιδεία, που είναι συνισταμένη όλων των μαθημάτων.
7. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού μέσα στη σχολική κοινότητα είναι ηγετικός και η επίδρασή του καθοριστική. Εκτός από τη διδασκαλία των μαθημάτων, διαπαιδαγωγεί με το παράδειγμά του και την καθημερινή του παρουσία. Η γενικότερη παρουσία του δημιουργεί πρότυπα αναφοράς για τους μαθητές.
8. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών περιγράφονται από την αντίστοιχη εκπαιδευτική νομοθεσία. Η σχολική μονάδα πρέπει να είναι ευνομούμενη ομάδα, για να έχει αποτελεσματικότητα και να αποτελεί για τους μαθητές παράδειγμα δημοκρατικής λειτουργίας και πρότυπο δημοκρατικής αγωγής.
9. Κάθε μαθητής αποτελεί μια ιδιαίτερη προσωπικότητα και έχει τις δικές του ανάγκες, τα δικά του προβλήματα και τη δική του ψυχοσύνθεση. Αυτό καθιστά εξαιρετικά δύσκολο και πολυσύνθετο το έργο της διαπαιδαγώγησης του μαθητή. Γι΄ αυτό ο εκπαιδευτικός οφείλει να παρατηρεί, να κατανοεί και να ερμηνεύει τη συμπεριφορά των μαθητών. Έτσι θα μπορεί να επιλέγει τους κατάλληλους χειρισμούς και να τους προσαρμόζει στις ανάγκες των μαθητών του.
10. Η γνώση της οικογενειακής και της κοινωνικής κατάστασης των μαθητών είναι πολλαπλά χρήσιμη για τον εκπαιδευτικό και τον βοηθά στο έργο του, γιατί του επιτρέπει να αντιμετωπίσει με ευαισθησία και λεπτούς χειρισμούς τα ιδιαίτερα προβλήματα των μαθητών και να κατανοήσει τη συναισθηματική και ψυχολογική τους κατάσταση. Η ενημέρωσή του σε θέματα που αφορούν τον μαθητή, θα του επιτρέψει να προσαρμόσει ανάλογα τη συμπεριφορά του και θα τον προφυλάξει από πιθανά ατοπήματα στις σχέσεις μαζί του.
11. Σημαντική αρετή του εκπαιδευτικού είναι να προωθεί, να ενθαρρύνει και να οργανώνει τόσο στο μάθημα όσο και σε άλλες σχολικές δραστηριότητες την ενεργό συμμετοχή των μαθητών. Χρέος του είναι να αξιοποιεί τη δημιουργικότητα των μαθητών και να τους ωθεί να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.
12. Ο εκπαιδευτικός έχει συχνή καθημερινή επαφή και επικοινωνία με τους μαθητές του. Αυτή η επικοινωνία πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή και με τους όρους που επιβάλλει μια έντιμη παιδαγωγική σχέση, η οποία σημαίνει: ? Ειλικρινή και ανθρώπινη συνεργασία, ενδιαφέρον, δικαιοσύνη και αγάπη για τον μαθητή. ? Σεβασμό στην προσωπικότητα, στις ιδιαίτερες ανάγκες και στις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες του μαθητή, πράγμα που επιβάλλεται και από την πολυπολιτισμική συγκρότηση της κοινωνίας μας. ? Σταθερή στάση και επιμονή σε κανόνες δημοκρατικούς, κοινά αποδεκτούς, με παράλληλη απαίτηση να υπάρχει σεβασμός σ' αυτούς τους κανόνες και από την πλευρά των μαθητών.
? Εξασφάλιση της ευταξίας μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας και στον σχολικό χώρο για την αποδοτική λειτουργία του σχολείου και την καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και της κοινωνικής συνείδησης στους μαθητές.
13. Η συμπεριφορά του εκπαιδευτικού καθώς και ο παιδαγωγικός τρόπος επικοινωνίας εκπαιδευτικών ? μαθητών είναι χρήσιμο να επιβεβαιώνεται καθημερινά στην πράξη από τον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τους μαθητές, που βαθμολογούν και αξιολογούν, που εκτονώνουν τις εντάσεις, που ρυθμίζουν δυσλειτουργίες, που επιλύουν προβλήματα.
14. Οι εκπαιδευτικοί ενδιαφέρονται για την προστασία και την ευκοσμία του σχολικού χώρου και προσπαθούν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε θέματα καθαριότητας, υγιεινής και αισθητικής του χώρου.
15. Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών κατά τη διάρκεια παραμονής τους στο σχολείο και των επισκέψεων. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την είσοδο και την αποχώρηση των μαθητών, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και κατά την απομάκρυνσή τους από την αίθουσα διδασκαλίας.
16. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών, τη βαθμολογία και γενικά για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.
17. Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών πρέπει να γίνεται συστηματικά και προγραμματισμένα. Κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να γνωστοποιεί τις μέρες και ώρες που θα δέχεται τους γονείς και να ενημερώνει λεπτομερώς και υπεύθυνα, πάντα μετά το πέρας των μαθημάτων (δηλ. μετά τις 13:15).
18. Επισημαίνουμε ιδιαίτερα κάποια από τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών:
?Οι εκπαιδευτικοί προσέρχονται στο σχολείο λίγο πριν την έναρξη των μαθημάτων και αποχωρούν μετά τη λήξη.
? Παρευρίσκονται στην πρωινή προσευχή και αναλαμβάνουν τη τακτική παράταξη των μαθητών στο προαύλιο,ο καθένας το τμήμα που θα διδάξει την πρώτη ώρα.
? Όταν χτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, παρατάσσουν τους μαθητές σε γραμμές, κλειδώνουν την αίθουσα και φροντίζουν για την ομαλή έξοδο των μαθητών συνοδεύοντάς τους ως την αυλή.
? Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπουν στους μαθητές να ανεβαίνουν στις τάξεις τους και πολύ περισσότερο δεν τους δίνουν το κλειδί της τάξης. Αν υπάρχει σοβαρός λόγος, ξεκλειδώνουν οι ίδιοι την τάξη, την κλειδώνουν ξανά και φροντίζουν οι μαθητές να κατέβουν πάλι στην αυλή.
? Όταν χτυπά το κουδούνι για μάθημα, κατεβαίνουν και παραλαμβάνουν από την αυλή τους μαθητές τους παραταγμένους, πηγαίνουν στις τάξεις μαζί με τους μαθητές, ξεκλειδώνουν και φροντίζουν την ομαλή είσοδο των μαθητών σε αυτές. Καθημερινά σημειώνουν τις απουσίες των μαθητών.
? Σε περίπτωση κακοκαιρίας, ο εκπαιδευτικός που διδάσκει πριν το κουδούνι για διάλειμμα παραμένει στην τάξη κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και έχει την ευθύνη των μαθητών.
? Ακολουθούν το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, δεν απουσιάζουν χωρίς σοβαρό λόγο και συνεργάζονται με τους άλλους εκπαιδευτικούς για τα θέματα της τάξης τους.
? Δεν εγκαταλείπουν την αίθουσα την ώρα του μαθήματος για κανέναν λόγο, εκτός και αν αντικατασταθούν από κάποιον συνάδελφο, όταν παραστεί ανάγκη.
? Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν επιτρέπεται να καταναλώνουν ποτά ή τρόφιμα και να χρησιμοποιούν το κινητό τους.
? Δίνουν προσοχή στα θέματα που αφορούν τους μαθητές και συνεργάζονται με τον Σύλλογο Διδασκόντων και με τους γονείς για την επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν.
? Ενισχύουν θετικά τους μαθητές τους, είναι αντικειμενικοί μαζί τους και τους αντιμετωπίζουν με ενδιαφέρον.
? Δε χρησιμοποιούν λεκτική ή σωματική βία. Συζητούν με τους μαθητές, καλούν τον διευθυντή, αν είναι αναγκαίο, και τους γονείς τους, όταν το κρίνουν απαραίτητο.
? Δεν αποβάλλουν τον μαθητή από την εκπαιδευτική διαδικασία. Μπορούν να τον παραπέμψουν στον διευθυντή, για να διευθετηθεί το πρόβλημα.
? Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί έρχονται στο σχολείο 8:00, υποδέχονται τους μαθητές και κλείνουν την πόρτα της εισόδου στις 8:15. Στα διαλείμματα παρευρίσκονται στην αυλή, σε χώρους που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ τους και επιβλέπουν τους μαθητές. Στη λήξη των μαθημάτων (13:15), δύο από τους εφημερεύοντες, 2-3 λεπτά πριν κατεβαίνουν για να ανοίξουν τις πόρτες εξόδου, ποτέ πριν χτυπήσει το κουδούνι και φροντίζουν για την ομαλή αποχώρηση των μαθητών. Αποχωρούν και οι ίδιοι, αφού έχουν φύγει όλοι οι μαθητές.
19. Ο διευθυντής ακολουθεί χωρίς εξαιρέσεις τον κανονισμό του σχολείου και συνεργάζεται με εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς για την επίτευξη των στόχων της σχολικής κοινότητας.
20. Όταν ο διευθυντής απουσιάζει, αναπληρώνεται από τον υποδιευθυντή.